← חזרה לבלוג

קסם: כך נצמצם אלימות כביש
אלימות בכביש היא תופעה שאנחנו מכירים כולנו. כולנו נהגנו או ישבנו ברכב ופגשנו אותה.
מה קורה שם?
הכביש הוא מרחב שמאפשר אנונימיות. אתה בתוך קופסה ממוזגת, לא רואים את עיניך. אין אחריות. אין קשר עין. אין קהילה.
הפתרון
כמו בספורט, גם כאן הפתרון הוא קהילתי. כאשר נהגים מרגישים שהם חלק מקהילה, שמישהו רואה אותם, שיש להם מוניטין לשמור – ההתנהגות משתנה.
זה לא קסם. זה פשוט הבנה של הטבע האנושי.