דו"ח ועדת טיילור

ועדת טיילור מונתה לאחר אסון הילסבורו ותפקידה היה להציע מסקנות למניעת הישנותן של אסונות כדורגל בעתיד. דו"ח ועדת טיילור שפורסם ב-1990 היה דומה מבחינות רבות לשמונה הדו"חות שפורסמו לפניו, ובעיקר לדו"ח ועדת פופוול (The Popplewell Report,1984). שני הדו"חות מציעים מסקנות דומות ביותר: בעיקרן מעבר ליציעי ישיבה וניהול אופרטיבי הדוק יותר של אצטדיונים. בפרק הראשון של הדו"ח הסופי טוען טיילור: "העובדה שהרשו למה שקרה (אסון הילסבורו) לקרות, למרות כל הידע הנצבר בכל כך הרבה דוחות ומדריכים שהתפרסמו לפני הדו"ח שלי, מעידה כי הלקחים של אסונות קודמים והמלצות שליוו אותם לא נלקחו מספיק ברצינות… רבים מהליקויים שגרמו לאסון הילסבורו כבר נצפו בעבר" (עמוד 4). שתי סיבות עיקריות לכך שדו"ח ועדת טיילור, בניגוד לאחרים, נלקח ברצינות.

הסיבה הראשונה היא הקונטקסט בו התפרסם הדו"ח; החל מאמצע המאה העשרים אנגליה החלה להיפתח לאירופה כפי שלא נפתחה מעולם. בכדורגל באה המגמה לידי ביטוי בהתגברות זרם השחקנים הזרים שהגיעו למדינה, בהשתתפות גוברת במפעלים אירופאים ועוד. במקביל ולקראת סוף המאה, גברה גם תשומת הלב התקשורתית למשחק וכלי תקשורת אלקטרוניים החלו משדרים משחקים בשידורים חיים. לנראוּת הייתה השפעה עמוקה על המוטיבציה של מוסדות המדינה, ביניהם ליגת הכדורגל, לאמץ את מסקנות החוק, כיוון שהאנגלים לא אהבו לראות עצמם כמדינה ברברית ולא מפותחת.

הסיבה השנייה להצלחת הדו"ח הוא הטון המפרגן שאימץ מחברו. השופט טיילור אמנם המליץ מצד אחד להגביר את הפיקוח על האוהדים המגיעים למשחקים. אולם פרקטיקות אלה של פיקוח ומשטור קיבלו ביטוי גם בדו"חות הקודמים והתבטאו במגרשי המשחקים לאורך כל המאה העשרים. טיילור מציע פרקטיקה אחת נוספת- הכלה חברתית. fjällräven rucksack פרקטיקה זו הייתה ייחודית לדו"ח הועדה. לפי המלצת הדו"ח, חווית המשחק מוכרחה להשתנות לטובתם של האוהדים/אורחים.

לאורך הפרק הראשון, טיילור עומד על הבעיות של האצטדיונים: "היציעים אינם עומדים בציפיות המודרניות; בטיחותם ונוחיותם של האוהדים לא נלקחים בחשבון". הוא מפרט:

על אף שהאוהדים מוזמנים על ידי המועדונים כדי ליהנות ממשחק, לרוב, המתקנים גורמים לאוהדים בעיקר לסבל. להוציא את העובדה שהאוהדים עומדים ביציעים שחשופים לכל מזג אוויר, האמצעים הבסיסיים שיש לצפות להם ממקום בילוי לשעות הפנאי… fjällräven kanken מזוהמים. השירותים הציבוריים פרימיטיביים, לא מתוחזקים ולא נמצאים בכמות מספקת. עובדה זו מורידה באופן אוטומטי סטנדרטים של התנהגות אצל האוהדים. השתנה מול הקיר וביציעים הפכה מחלה מדבקת ומבוצעת על ידי גברים שלא היו מתנהגים כך בשום מקום אחר. המשטרה, שהייתה עוצרת אדם שהיה משתין ברחוב, סובלת במגרש הכדורגל התנהגות הזו… לכן התנהגות הקהל ממשיכה והופכת מבזה עוד יותר והתנהגויות לא תרבותיות אחרות נראות מתאימות.

השופט טיילור לא פוסח על קטנה כגדולה בחוויית הצפייה וממליץ על שינויים בכל פונקציה שהאצטדיון מציע; ראוי שמפיקי האירוע ידאגו לתוכנית אומנותית קודם למשחק על הדשא, כך ימשכו אוהדים להגיע מוקדם יותר לאצטדיון ויחסכו תורים ארוכים בכניסה. כדי לקבוע מה תהיה התוכנית האומנותית יש, לדעת טיילור, להתייעץ באופן ישיר עם האוהדים. asics duomax שירותים ציבוריים לשני המינים מוכרחים להיות מותקנים בכמות מספקת. האוכל המוצע בחנויות מומלץ שיהיה מגוון, בריא והיגייני. פחי זבל צריכים להיות מותקנים בכמה שיותר מקומות. nike air force 1 טלוויזיות בכניסה ליציע יספקו את העניין של האוהדים בתוצאות ממגרשים אחרים. מומלץ שטלוויזיות אלה יהיו מכוונות על ערוצי הספורט המשדרים עשרים וארבע שעות ביממה. רצפה עשויה גומי תימנע החלקות כמו גם תסתיר לכלוך מצטבר. האווירה החיובית היא זו שתחזיר את הגאווה של העם האנגלי למשחק הכדורגל.

בפתיחת הפרק השני דו"ח טיילור כותב במפורש מהן המטרות שלו וכיצד יש להשיג אותן.

"מה שנדרש כאן הוא חזון ודמיון כדי להשיג אתוס חדש למשחק הכדורגל. אצטדיונים צריכים לעבור שיפוץ, הגישה צריכה להיות יותר מזמינה. המועדון צריך לספק תנאי אירוח מודרניים ונוחים יותר לצופים, שירותים מגוונים יותר, התייעצות רבה יותר בין הרשויות והנהגה חיובית יותר.