הגנה על ילדים בספורט – ד"ר דנה פוגץ'

מטרת ההרצאה

המטרה היא העלאת מודעותם של מאמנים לנושא הפגיעות בקרב ילדים ובני נוער על מנת לקדם ההגנה עליהם, מתוך הכרה בכך כי מרבית מקרי ההתעללות בילדים נחשפים עקב דיווחים של אנשי מקצוע.

אין ספק כי הקשר הנוצר ברוב המקרים בין מאמן מקצועי שהוא חלק עצום מעולמו של הילד, כל ילד ובודאי ילד פגוע, כזה המשווע לעזרה, קשר שכזה יכול לחולל פלאים ביכולתו של הילד הנפגע למצוא אוזן קשבת ולפעמים רק ברמז אצל המאמן שלו. ואולם, אם המאמן יתעלם ממידע זה, מחוסר ידיעה ואולי אף מחששותיו שלו, ייתכן שפגיעה שניתן היה למנוע – לא תמנע.

בכירי הספורטאים בעולם בסיפורי תחילת הדרך שלהם, תמיד יזכירו את המאמן שלהם בקבוצת הילדים, כזה שבתת מודע נחרת בזיכרונם כמישהו חשוב ביותר בקריירה הספורטיבית שלהם. לא לחינם, זהו קשר מיוחד וקיים וכל שעלינו לעשות זה לנתב אותו , כמובן לזקוקים לו, למטרה אותה אנו מנסים לקדם.

ההכשרה אינה מתיימרת להפוך את המאמנים למומחים בתחומים לא להם. nike air max femme pas cher fjällräven kanken rucksack מטרתה היא לתת לכל מאמן תוספת ראויה לארגז הכלים איתו הוא יוצא לדרך האימון, תוספת משמעותית היכולה לא רק לסייע לילדים עצמם, אלא גם להרים את קרנם של המאמנים שיוכשרו

פגיעות בילדים וחובות דיווח

משרד החינוך מתמודד מדי שנה עם פניות רבות של פגיעות בילדים , פגיעות בתחומים שונים וברמות שונות. nike air max 90 המונח הכללי, 'פגיעה בילדים', יכול שיחול על פגיעה פיזית, מינית או נפשית, כאשר הפוגע יכול שיהיה מבוגר או ילד אחר. בישראל מוכרת גם הזנחת קטינים כעבירה פלילית חמורה.

מכאן ברורה החשיבות העצומה שאנו מייחסים לנושא, ושוב, נדמה כי מול כל הנתונים שנפרסו כאן, החשיבות של תחילת עשייה רק מתעצמת. asics france Fjallraven Kanken Big והעשייה – היא מונחת לרגלינו, רק להתחיל ולעשות.לכך יש להוסיף את העובדה כי כיום מוטלות חובות דיווח על כל החושד בכך שילד נפגע מעבירות מסוימות, וחובות דיווח מיוחדות מוטלות על אנשי חינוך הנמצאים בקשר עם הילד. מכאן שתכנים אלה חייבים להיכלל כתכני חובה בהכשרת מאמנים.

התעללות והזנחת ילדים

התחום הנוסף לעניין פגיעה בילדים הוא הכאה והזנחת הילד, מעבר למחשבה הבסיסית על כך כי המשפחה האידיאלית משמשת כמקלט לילד מסכנות העולם החיצוני, לצערנו עדיין קיים שימוש נרחב בשיטות חינוך נוקשות הכוללות הכאה והזנחת ילדים.

השימוש בענישה מצד הורים, הגורמת לילדיהם כאב השפלה או ענישה המתבטאת בהזנחת הילד, כל אלו מזיקים ופוגעים לא רק בגופו של הקטין אלא גם בנפשו. מחקרים פסיכולוגיים וחינוכיים מראים כי הכאה ככלל אינה רצויה, שכן ענישה "קלה" שראשיתה למטרות משמעת סופה שתתדרדר עם הזמן לאלימות קשה יותר.

הורה שחש כי עליו להגביר את עוצמת העונש על מנת להעביר לילדו את המסר החינוכי שבו הוא מעוניין, טועה בהבנת הדברים ונופל באותו "מדרון חלקלק" חסר גבולות. nike requin במקום לעודד אצל הילד משמעת עצמית, עלולה ההכאה וההזנחה לגרום לילד נזקים פסיכולוגיים ניכרים, עד כדי נזק של דימוי עצמי נמוך, חרדה וכעס. בהיותו של הורה מודל חיקוי לילדו, עלול הילד לסגל לעצמו צורת התנהגות אלימה ודפוס פיתרון בעיות אלים, באופן שמעגל האלימות ילווה אותו הלאה בחייו, ומקורבן לאלימות עלול הוא להפוך בבגרותו לאדם אלים בעצמו או להישאר במעגל הקורבנוּת.

הילד תלוי בהורה, זקוק לאהבתו, להגנתו ולמגעו הרך. fjallraven rucksack הפעלת ענישה הגורמת לכאב ולהשפלה או הזנחת הילד אינה תורמת לאישיותו של הילד ולחינוכו, אלא פוגעת בזכויותיו כאדם. Mochilas Kanken Classic היא פוגעת בגופו, ברגשותיו, בכבודו ובהתפתחותו התקינה.

בניגוד לפגיעה מינית אותה ברוב המקרים ניתן להסתיר, בדרך כלל פגיעה פיזית בילד, הכאה או הזנחה הן גלויות לעיין, בולטות וחייבת לשמש כתמרור חד משמעי לטיפול מיידי בבעיה.

בכנס מומחים שהתקיים באוניברסיטת באר שבע התייחסו כל המומחים לעליה המדאיגה בנושא הכאת ילדים, "נראה שהשלמנו והתרגלנו לעבריינות ואלימות של ילדים ובני נוער, שבמקום לטפל בה, מעדיפים לגנותה, ולהילחם בה במס שפתיים, ולא בהשקעה אמיתית באבחון הגורמים, הטיפול בהם, והצעת פיתרונות מניעה. אזלת היד של הגורמים שאמורים לטפל בנגע האלימות זועקת לשמיים". אמרה פרופ' כרמי, ממשתתפות הכנס.

ד"ר דנה פוגץ.

לדבריה, החברה הישראלית עדה להתעצמות התופעה, שכן בני נוער בגילאים צעירים יותר מבצעים עבירות חמורות יותר וייתכן שההסבר לכך נעוץ בין השאר באווירת מתח משבר, ואי וודאות הפוקדת אותנו בשנים האחרונות ומשפיעה של כל רובדי העם ובודאי על ילדים ונוער.

אחת מאבני הבוחן של מערכת החינוך בישראל על כל ענפיה היא יכולתה ונכונותה לתת מענה חינוכי-לימודי הולם למצב נתון המתברר ככזה וההולך ומחמיר. Fjällräven Rucksäcke kaufen השנים אחרונות מתאפיינות במודעות ציבורית נרחבת לאלימות במסגרת המשפחה, מה שעד לא מזמן נחשב כאסור בדיבור, כסוד כטאבו משפחתי הולך והופך במסגרת הבנת החשיבות של החשיפה בנושא לנדבך חשוב ביותר במערך החינוך הרשמי והמשלים.

מכאן ברורה החשיבות העצומה שאנו מייחסים לנושא, ושוב, נדמה כי מול כל הנתונים שנפרסו כאן, החשיבות של תחילת עשייה רק מתעצמת.