אורח הכנס השביעי: רוי מאסי

האורח המרכזי של הכנס השנה הוא מר רוי מאסי, מנהל האקדמיה של ארסנל בין השנים 1999-2014 (המוכר מהספר אימפריה: איך המציאה אנגליה את הכדורגל מחדש, בתור מר סמית). במהלך תקופת כהונתו עבר הכדורגל האנגלי, ותהליך הכשרת השחקנים הצעיריםם למקצוענות בפרט, שינוי משמעותי שהשפיע על הכדורגל בעולם ובישראל בפרט. יחד עם ליאם בריידי וארסן ונגר, מר מאסי היה שותף פעיל בעיצוב המדיניות ותהליך ההכשרה של הספורטאים באקדמיה של ארסנל. nike air max tavas roy

 

מאסי מתאר את העקרונות המרכזיים של הגישה שמובילה כעת בתחום הכשרת הילדים לספורט כיום:
א. ביטול הליגות ומעבר של כל מחלקות הילדים למודל של משחקים חובבנים. זאת על מנת לאפשר לילדים ללמוד, לתרגל ולעשות טעויות ללא חשש מהתוצאות. nike air max 97
ב. בניית חדרי לימוד והקפדה שכל ילד/ שחקן יהיה תלמיד טוב בבית הספר במקביל להצלחתו כשחקן כדורגל.
ג. תהליכי הכשרה נבחנים לאחר 10-14 שנים לפחות.
ד. nike free run בכל משחק משותפים כל השחקנים.
ה. שחקני כדורגל מקצוענים חייבים גם להיות דמויות לחיקוי, כיוון שהם נערצים על ידי מיליונים ברחבי העולם. adidas gazelle pas cher לשם כך, תהליכי ההכשרה באקדמיה מוכרחים לעסוק גם בערכים ובהיבטים מוסריים של החיים החברתיים.
ו. כל משחק נפתח ומסתיים בלחיצת ידיים, השחקנים מכבדים את השחקנים שמשחקים מולם.
ז. אין לגיטימציה למאבקים אלימים.
ח. ההורים הם חלק מהילד ולכן ההכשרה באקדמיות צריכה לכלול גם אותם. בתחילת כל עונה האקדמיה מקיימת שיחות ותיאום ציפיות עם ההורים.

לרכישת הספר: "אימפריה", לחצו כאן.

עקרונות אלה החלו להיות מוטמעים בכדורגל הישראלי בעשר השנים האחרונות, עם המעבר לליגות חובבניות (בתחילה בגילאי טרומים וכעת בקבוצות ילדים), הקפדה על לחיצות ידיים בתחילת משחק ובסיומו, הקמת מרכזי למידה במועדוני כדורגל ודגש על עבודה בקהילה. בהרצאתו בכנס שלום הילד בספורט ירחיב רוי מאסי על תהליך ההכשרה המקובל כיום באירופה ויענה על שאלות.